Szukaj na tym blogu

czwartek, 18 lutego 2016

Architektura?

Dlaczego tak jest, że większość osób zajmujacych się historią sztuki, sama myśl o architekturze przeraża? Malarstwo, rzeźba, nawet rzemiosło artystyczne nie wzbudzają tak negatywnych uczuć jak architektura. Czy to z powodu problemów związanych z opisaniem budowli? Rozmiarami dzieł architektonicznych? Szczerze nie mam zielonego pojęcia jak to jest! Mnie osobiście o wiele bardziej przeraża rzeźba :)

Także w pierwszym poście chyba chciałabym pokazać że architektura nie jest groźna i naprawdę można na chwilę stracić oddech i się zapatrzeć...

Kolegiata pod wezwaniem św. Józefa, znajdująca się w podsandomierskiej miejscowości, Klimontów

Wnętrze bazyliki należącej do zespołu Santo Stefano w Boloni

Panoramka Florencji z Santa Maria del Fiore w roli głównej 

Drzwi w Pizie --> nie mam pojęcia do czego te wrota ale mnie urzekły

Sklepienie sieciowe w katedrze św. Szczepana w Wiedniu


A na zakończenie polski akcent

Weduta gdańska z przecudnymi kamieniczkami i żurawiem


Mam nadzieję, że chociaż trochę te foteczki roztopią serca przeciwników architektury, a do ciekawostek i innych teoretycznych wywodów w kolejnych postach



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz